pedig az olaj nem felelne meg a fékfolyadék által támasztott követelményeknek.
Valamilyen oknál fogva nálunk az amerikai DOT szabvány terjedt el, ez alapján megkülönböztetünk, DOT3, DOT4, DOT5, és DOT5.1-es fékfolyadékokat.
Régebbi autókban a DOT3-ast használtunk, majd jött a DOT4 ez a legsűrűbben használt, aztán a DOT5, majd a DOT5.1 ami jelenleg a legmodernebb a fékfolyadékok közt.
Régebbi autókban a DOT3-ast használtunk, majd jött a DOT4 ez a legsűrűbben használt, aztán a DOT5, majd a DOT5.1 ami jelenleg a legmodernebb a fékfolyadékok közt.
A különböző
DOT számú fékfolyadékokat nem lehet keverni!!!
Verseny célokra speciális verseny fékfolyadékokat fejlesztettek ki, melyek forráspontja lényegesen magasabb az átlagosnál.
Fontos,
hogy a gépjármű gyártó által meghatározott fékfolyadékot használjuk
gépkocsinkban.
Sokan nem
tudják, és tapasztalataink szerint sajnos az autószerelők sem szokták
javasolni, pedig a legtöbb gyártó 12 vagy 24 havonta előírja a fékfolyadék
cseréjét.
Léteznek
fékfolyadék teszterek, de ezeket leginkább autószerelőknek javasoljuk, hogy meg
tudják mutatni az autó tulajdonosoknak,hogy ideje cserélni a fékfolyadékot.
A
glikolbázisú fékfolyadékok nedvszívó tulajdonságúak, ezáltal a levegővel érintkezve, és az idő elteltével
egyre nagyobb lesz a víztartalmuk. Ennek hatására a forráspont egyre romlik, és
ha egy esetleges tartós fékezés során felforr, gőzbuborékok keletkeznek, majd
azt érezzük, hogy nagyon gyenge, vagy egyáltalán nincs fékhatás.
Ráadásul a
víz hatására az évek alatt elkezdhetnek rozsdásodni a fék munkahengerek, majd
szép lassan beállnak, megszorulnak, aminek hatására folyamatosan fékezi az
autót, így idő előtt kell fékbetétet, fékpofát, féktárcsát, esetleg fékdobot
cserélni, és nyilván az üzemanyag fogyasztásra sincs jótékony hatással:)
Ezt
megelőzendő, javasoljuk a fékfolyadék rendszeres cseréjét, ami ráadásul nem egy
egetrengető összeg. Így egyrészt biztonságos fékrendszerünk lesz, másrészt
hosszútávon akár üzemanyagot, illetve a cserélendő alkatrészek árát, munkadíjat
is megspórolhatunk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése