Azonban fejlődő világunk nem sokat segít nekünk autósoknak, sokkal inkább nehezít rajta. Az újabb fejlesztések, a környezet védelmi szempontok figyelembe vétele, modernebb, bonyolultabb, és persze drágább alkatrészeket eredményeznek.
Az egyik ilyen modern kori vívmány a részecskeszűrő.
A részecskeszűrő, vagy más néven DPF szűrő (Diesel particulate filter) a károsanyag kibocsájtás csökkentésére hivatott, pontosabban a gázolaj, és a motorolaj égéséből eredő korom részecskéket igyekszik megszűrni.
Tehát igazából minket embereket véd az igen káros, dizel autók által kibocsájtott korom mennyiség csökkentésével. Ha zöldek vagyunk ha nem, gondolom minden ember szeretné, hogy gyermeke, unokája még élhető bolygón éljen.
Így hát az Euro 5-ös szabvány miatt, 2009-től már csak részecskeszűrővel ellátott diesel gépkocsikat lehet forgalomba helyezni.
A probléma a részecskeszűrővel:
- rendeltetés szerű használat esetén is kb. 150000km után cserélni kell
- a legtöbb autós nem tudja, hogyan kell rendeltetés szerűen használni
- a legnagyobb gond, hogy nagyon drága
A legtöbb részecskeszűrő kb 600 fokos hőmérsékleten tud regenerálódni, ami azt jelenti, hogy a szűrőben felgyülemlett kormot elégeti. Ez a magas hőmérséklet viszont csak magas fordulaton, kb 50 km megtétele esetén alakul ki. Magyarul, aki kb 500 kilométerenként nem teszi meg ezt a távolságot autópályán, nagy valószínűséggel idő előtt eldugul a részecskeszűrője.
Tehát városi autónak nem ajánlott részecskeszűrős diesel autó!
Megoldások lehetnek:
- benzines autót veszünk :)
- rendeltetés szerűen használjuk
- eltömődés esetén megvesszük a gyári részecskeszűrőt (nem olcsó, hanem drága :))
- utángyártott részecskeszűrőt veszünk (elfogadható áron)
- kitisztíttatjuk DPF szűrőnket (nem tudjuk meddíg lesz jó, és nem mindíg lehet tisztítani)
- megpróbáljuk részecskeszűrő tisztító adalékkal, nyújtani az élettartamát
- megpróbáljuk részecskeszűrőnket házilag tisztítani (nem mindenki tudja megtenni)
Miután kiderült, hogy eltömődött a részecskeszűrőnk, és mielőtt beszereltetnénk egy újjat, érdemes kinyomozni, hogy miért tömődött el. Hibakód olvasóval meg kell nézni, hogy van-e hibakód.
Amennyiben elmentünk az autóval kb. 150000km-ert, és nincs hibakód, nincs mit tenni tudomásul kell venni a cserét.
A részecskeszűrő eltömődésének lehetséges okai:
- nem megfelelő motorolaj
- egr szelep hibája
- rendszeres alacsony üzemanyag szint
- nyomáskapcsoló, nyomáscső hibája
- légtömegmérő hibája
- kipufogócső, kipufogószelep hibája
- fap adalék alacsony szintje
- üzemanyag rendszer hibája
Ha nem akarjuk, hogy hamarosan megint eltömődjön DPF szűrőnk, mindenképp vizsgáljuk meg a hiba okát!
Keresse meg részecskeszűrő katalógusunkban az Ön autójához valót!
Minden részecskeszűrőre 12 hónap jótállást vállalunk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése